Ahad, 31 Julai 2011

Salam Ramadhan

Hai sume...

Sekejap je rasanya masa berlalu...Rasa baru je menyambut puasa..dah sampai lagi bulan Ramadhan...Alhamdulillah...

Anyway, tahun ni merupakan tahun pertama anak dara saya yang sulung untuk belajar berpuasa...baru berusia 6 tahun..Katanya nak belajar berpuasa...Maklumlah, dah sekolah..balik dari sekolah minggu lepas, terus bagitau yang dia nak puasa...cikgu pesan kalau tak puasa tak boleh raya...(hehee...macam pernah dengar je ayat tu)..

Zulaikha with her sister, Najwa

Masih ingat lagi masa saya kecik-kecik dulu...rasanya saya mula belajar berpuasa seawal 6 tahun lagi...waktu tu puasa setengah hari je...maklum la baru belajar...masa 7 tahun dah start puasa penuh...sepanjang hari asyik tanya mak bile nak berbuka puasa...tempat tido cukup special...nak tau tido kat mana..kat bawah meja makan...masa tu rumah tak de air-cond lagi...memang seronok...berlumba-lumba nak puasa penuh...

Setiap kali menjelangnya Ramadhan, saya pasti akan teringat kisah masa kecik-kecik dulu...memori manis yang tak mungkin saya lupakan seumur hidup saya...

So, selamat menjalani ibadah puasa kepada keluarga, rakan-rakan dan sesiapa juga yang membaca blog saya ni...saja nak berkongsi pengalaman dengan uols sume...semoga ibadah kita tahun ni diberkati Allah SWT...amin..